Krótka informacja o zawodach, na które jest i będzie popyt na rynku pracy, pomogą ci w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej.
Pracownicy Usług Osobistych i Sprzedawcy
Konsjerż (Concierge)
– pracownik hotelu, którego zadaniem jest pomoc gościom oraz spełnianie ich próśb w zakresie pobytu w hotelu lub mieście (np. rezerwacja stolika w restauracji, doradzanie atrakcji w danym dniu itp.); konsjerż to także osobisty opiekun klienta organizujący dla niego doraźną pomoc (np. w ramach polisy ubezpieczeniowej, dla ważnych klientów banków).
- ŚRODOWISKO PRACY
- Kod zawodu
brak
- Zadania i czynności
- pomoc klientowi, np. hotelu, w organizacji pobytu, załatwieniu różnych (od drobnych do poważnych) spraw
- reprezentowanie pracodawcy i dbanie o jego dobre imię
- utrzymywanie dobrych relacji z klientami
- Miejsce i warunki pracy
- luksusowe hotele (konsjerż najczęściej zajmuje stanowisko w głównym holu hotelu)
- firmy ubezpieczeniowe, banki – konsjerż wówczas najczęściej dostępny jest telefonicznie
- wymagana jest dobra prezencja; przy pracy w hotelu – często oczekiwanie na gości w pozycji stojącej
- Narzędzie pracy
- języki obce
- przewodniki, mapy, informatory turystyczne
- baza kontaktów i miejsc
- WYMAGANIA ZAWODU
- Warunki psychofizyczne
- wysoka kultura osobista i umiejętność dopasowania się do różnych klientów
- dobra organizacja pracy
- opanowanie
- poczucie humoru
- sumienność
- Przeciwwskazania do wykonywania zawodu
- Niezbędna pełna sprawność ruchowa
- Charakterystyka kompetencji dla zawodu
Kompetencje miękkie i twarde
- znajomość języków obcych (zwłaszcza języka angielskiego)
- znajomość miejsc godnych polecenia i atrakcji w okolicy zatrudnienia
- pomysłowość
- wysokie umiejętności komunikacyjne
- ciekawość i ciągła chęć poszerzania wiedzy
- ŚCIEŻKA EDUKACYJNA
- Ścieżki kształcenia oraz uzyskane kwalifikacje
- Ukończenie co najmniej szkoły średniej
- Instytucje kształcące
- szkoły średnie i policealne o profilu turystycznym
powrót do listy zawodów