Krótka informacja o zawodach, na które jest i będzie popyt na rynku pracy, pomogą ci w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej.
TECHNICY I INNY ŚREDNI PERSONEL
DORADCA KLIENTA DETALICZNEGO
pracownik banku wykonujący czynności bankowe na zlecenie klientów: zaciąganie zobowiązań finansowych, lokowanie pieniędzy, emisja papierów wartościowych itp
- ŚRODOWISKO PRACY
- Kod zawodu
brak kodu - Zadania i czynności
- obsługa klienta indywidualnego zgodnie ze standardami banku
- sprzedaż produktów i usług skierowanych do klienta indywidualnego
- realizacja zleceń składanych przez klientów
- analiza potrzeb i rozszerzanie zakresu współpracy z dotychczasowymi klientami
- kreowanie pozytywnego wizerunku banku, instytucji
- Miejsce i warunki pracy
- placówki i oddziały banków
- także biura księgowe, maklerskie, agencje brokerskie
- Narzędzie pracy
- komputer i oprogramowanie specyficzne dla bankowości
- WYMAGANIA ZAWODU
- Warunki psychofizyczne
- precyzyjność, dokładność i systematyczność
- wysoka odporność, umiejętność pracy pod presją stresu i z trudnym klientem
- odpowiedzialność
- Przeciwwskazania do wykonywania zawodu
- Charakterystyka kompetencji dla zawodu
Kompetencje miękkie i twarde - doświadczenia w sprzedaży i obsłudze klienta w obszarze bankowości
- rozwinięte umiejętności sprzedażowe
- umiejętność przeprowadzani a analizy kredytowej
- wiedza z zakresu produktów i usług bankowych
- wiedza z zakresu obsługi klienta
- umiejętności informatyczne związane z obsługą programów bankowych
- umiejętność nawiązywania długotrwałych relacji biznesowych
- inicjatywa w nawiązywaniu kontaktów z klientami
- umiejętności organizacyjne
- ŚCIEŻKA EDUKACYJNA
- Ścieżki kształcenia oraz uzyskane kwalifikacje
- szkoła średnia, często studia wyższe
- Instytucje kształcące
- akademie ekonomiczne, uniwersytety ekonomiczne : kierunek bankowość i finanse
powrót do listy zawodów